NAV Lierne har 4 ansatte, som betjener litt over 1300 innbyggere. Kontoret inngår i tjenesteområdet NAV Indre Namdal, som pr nå består av kommunene Grong, Høylandet, Lierne, Namsskogan og Røyrvik.
Lierne kommune har ledig 40 % stilling som sosionom ved kommunale tjenester hos NAV Lierne fra 1. juni 2020. Sentrale arbeidsoppgaver vil være råd- og veiledning og økonomisk sosialhjelp. NAV er en organisasjon i stadig endring. Det må derfor regnes med endringer i oppgaver og ansvarsområder.
Ny organisering av de kommunale tjenester i NAV sammen med våre nabo kommuner Grong, Røyrvik og Namsskogan pågår. Det vil si at Lierne kommune vil delta i vertskommuneløsning for de sosiale tjenestene i NAV. Grong kommune vil være vertskommune. Det planlegges virksomhetsoverdragelse 01.06.20.
For deg som ikke er kjent med Lierne kommune kan vi fortelle:
Lierne er en kommune på 2961 km2 –altså 6 ganger så stor som Oslo eller like stor som Vestfold. Dette gir tilnærmet ubegrensede muligheter for den som liker jakt og friluftsliv. I kommunen bor det 1355 personer, så det er god plass til flere. Kommer du flyttende med familie garanterer kommunen barnehageplass. Lierne kjennetegnes ved fremtidsoptimisme, pågangsmot og utvikling –«..Det henne fe me te..»
Arbeidsoppgavene dine vil bestå av:
– Saksbehandling og veiledning på området økonomisk stønad, økonomisk rådgivning og gjeldsrådgivning
– Helhetlig oppfølging og veiledning av brukere som trenger bistand for å komme i arbeid og aktivitet
– Kartlegging av arbeidsevne og vurdering, iverksetting og oppfølging av tiltak
– Kontakt og samhandling med arbeidsgivere og samarbeidspartnere
Det er noen krav til deg som søker:
– Tre-årig sosionomutdanning. Dersom vi ikke får søkere med sosionomutdanning, kan vi vurdere søkere med 3-årig høyere utdanning innenfor sosial-eller helsefag.
– Gode dataferdigheter, gjerne kjennskap til NAV sine datasystemer
– God muntlig og skriftlig framstillingsevne
Vi har også noen ønsker:
– Har erfaring fra veiledningsarbeid og gjeldsrådgivning
– Jobber målrettet, nøyaktig, effektivt og er omstillingsdyktig
– Er selvstendig i planlegging og drift av egen arbeidsdag
– Har gode samarbeidsevner og har evne til å skape tillit, inspirere og motivere
– Er flink til å kommunisere med mennesker i utfordrende livssituasjoner
– Er serviceinnstilt, løsningsorientert og trives med et høyt arbeidstempo
– Har evne til å sette deg inn i nye arbeidsoppgaver, tilegne deg ny kompetanse og bidrar i utviklingen av arbeidsmetodikk i enheten
– Har god kjennskap til NAV
Vi kan tilby:
– Varierte, spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsoppdrag
– Aktive og engasjerte kollegaer
– Fleksibel arbeidstid
– Lønn etter tariff
– God pensjonsordning som trekkes fra lønnen (2 %)
Andre opplysninger:
– Det må regnes med noe reisevirksomhet
– NAV og Lierne kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming og nasjonal eller etnisk bakgrunn.
– Liernekommune er IA-virksomhet, og vi vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.
– Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Dersom du har spørsmål som gjelder stillingen kan du gjerne ta kontakt med helse og omsorgssjef, Edith Valfridsson tlf.; 74343453/ 95799475 ,
mail; [email protected]
eller avdelingsleder NAV Indre Namdal Wenche Moan Klykken tlf. 40107205 eller mail [email protected]
Søknad: Du finner elektronisk søknadsskjema på www.lierne.kommune.no
(fyll ut fullstendig)
Søknadsfrist: 17.04.20