Det ble stekt, lagt opp og servert nesten 2000 Li-bab og 600 elgburgere på tre hektiske dager i tillegg til produktsalget fra hver enkelt aktør. På det meste gikk det ut en bab eller burger hvert 18.sekund fra standen. Her er det ikke mange som slår Lierne i effektivitet, logistikk, planlegging og service. Med teksten “Spør meg om Lierne” på ryggen ble det mye liernehumor i køa.
Totalt ble det solgt for over en halv million kroner på Liernes stand.
Lierne Utvikling ønsker å rette en stor takk til Visit Lierne, Li-snadder, Lierne Viltforedling og Englagaard Sjokolade for god Liernereklame, godt samarbeid og for at vi fikk være med dere å se, smake og oppleve Trøndersk Matfestival.
Lierne fikk meget god omtale:
Sånn som denne i Namdalsavisa (Gratis lesing).
Og denne reklamefilmen før sceneopptrenden:
Li-baben ble en snakkis på hele Trondheim Torg. Det er ikke hver dag at Li-bab bestilles både på norsk, engelsk, tysk, fransk, spansk. Mange nye navn fikk den også: Le Li-bab, Li-Labb, Li-babe, Lilbabs, Libabaluba.
Trøndersk Matfestival er en super salgsarena, en bra treffpunkt mellom aktører som kan dele erfaringer og kunnskap med hverandre og et knakanes godt arrangement fra a-å.
Lierne kan være stolte av å ha aktører som ønsker å stå sammen om en smak av Lierne. Godt gjennomført!